Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Vad är det här för blomma?

Av Mari-Louise - 25 april 2007 18:56

Är det någon, som vet det? Jag har haft den i många år, men tjejen, som jag fick den av visste inte vad den hette. Jag har inte lyckats hitta den i nån blombok och ingen jag känner vet vad den heter, så jag frågar er och hoppas på svar...vet ju att det finns en hel del blomexperter ibland er;)

 
 
Karin

Karin

25 april 2007 19:25

Hej Millis! Din blomma kallas för Sammetsöga och är av släktet Streptocarpus eller Kornettblomma. Det latinska namnet är Streptocarpus saxorum. Trivs i sol, vill ha lite vatten och svalt på vintern.

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

25 april 2007 20:15

Tycker blomman påminner om pipranka, kanske en variant? Vacker och gracil, vill du skicka ett skott;)

http://barasaras

 
Yvonne

Yvonne

25 april 2007 20:43

Så vacker den är! Men tyvärr vet jag inte vad den heter...men det finns ju duktiga folk här så det får du nog reda på!
Kram

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

26 april 2007 07:42

Ingen aning men den var väldigt fin!

http://strumpstickan.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan

26 april 2007 17:41

Hej Det är ett sammetsöga och hör till familjen streptocarpus. Tycker om att hänga i ampel precis så som du har. Den är jättesöt och påminner om kornettblomman med.Vill vara i sol men rätt kallt på vintern för en viloperiod

 
Pia

Pia

26 april 2007 18:05

Japp jag o blommor du vet hm,;) men fin e den.

http://pumashobbyverkstad.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

27 april 2007 11:28

Tusen tack för hjälpen! Jag har alltid tyckt så mycket om den...kul att få reda på vad den heter.
Kul att du också har hittat hit Karin.

 
Clara

Clara

27 april 2007 12:56

du har redan fått svar på din fråga ser jag...fin blomma!
Trevlig helg, Millis!

http://claraslinneskap.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards