Direktlänk till inlägg 27 april 2007

En alldeles egen poncho!

Av Mari-Louise - 27 april 2007 18:16

När jag var liten ville jag så jättegärna ha en poncho, eftersom jag tyckte att det såg så mysigt ut, men eftersom mamma inte kan virka och det inte fanns att köpa i affären, så fick jag ingen. När det började bli modernt med ponchos (heter det så?) igen, kom det minnet tillbaka och jag var snabb med att virka mig en. Sedan dess har jag virkat flera stycken, men jag har bara kvar den första jag gjorde, de andra har jag gett bort. Nu är det väl inte särskilt "inne" längre, men det struntar jag i, jag älskar min poncho i alla fall.

Även om mamma inte kan virka har hon alltid varit suverän på att sticka, så stickade tröjor, klänningar, koftor, mössor o.s.v hade jag massor av när jag växte upp och dem var jag verkligen jätteglad och stolt över.

 
 
Anna Stilla

Anna Stilla

27 april 2007 19:00

Du gör alldeles rätt i att strunta vad som är inne. Din poncho är jättefin! Skulle jag ha en sådan så skulle jag använda den hela tiden. Mina stickfärdigheter slutar dock på sjalnivån. Virka kan jag ännu mindre. Trevlig helg!

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 april 2007 21:41

Godkväller Millis. Ja den var ju söt härliga färger.. jag har en virkad i yllegarn i mossgrönt den hänger jag på mig när jag är så där huttrig du vet. Den värmer bra den.
Säger godnatt på en gång när jag ändå är inne hos dig suss gott och trevlig helg.

http://filifjonkan-se

 
skogsfrun

skogsfrun

28 april 2007 12:59

En gång var skogsfrun en hejare på att virka, klänning gardinkappor dukar i långa rader. Nu finns inte TIDEN, som rusar med raketfart. Poncho, ett praktiskt plagg som jag gärna skulle hänga över mig frusna tv-kvällar, verkar roligt att virka också. Två fyrkanter som virkas ihop eller?

http://barasaras

 
Ingen bild

Millis

28 april 2007 19:48

Tack för de snälla kommentarerna. Jag håller med er Filifjonkan och skogsfrun, det är jättehärligt att hänga på sig en poncho, när man känner sig lite frusen eller "usken", som vi säger där jag kommer ifrån.
skogsfrun: Den virkas runt, som en duk och det stämmer att den är rolig att virka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards