Alla inlägg under juni 2007

Av Mari-Louise - 30 juni 2007 21:22


För första gången har vi  blomman för dagen i år. Det är verkligen en trevlig bekantskap.

 


Av Mari-Louise - 30 juni 2007 18:10

Lantliga köksmotiv av Kristin Langebraaten är ännu en pysselbok, som jag bläddrar i nu för tiden. Jag försöker hitta min inspiration igen. Det verkar, som om mina pysselgener har tagit en riktig långsemester, men de kommer igång igen, det brukar de alltid göra;)


Det finns jättemycket fint i den här boken och här är några exempel:




Av Mari-Louise - 29 juni 2007 16:52

Jag är så glad och tacksam för att jag har orkat gå till skogen och plocka blåbär idag...en halvliter blev det...låter nog inte så mycket, men för bara ett par veckor sen hade jag inte klarat det. Det går åt rätt håll, hoppas att det håller i sig;)


Blåbär är ju både jättegott och jättenyttigt och dessutom är det en av få bär/frukter, som jag tål att äta, så ikväll ska jag njuta av mina goda bär.

Av Mari-Louise - 28 juni 2007 13:44

Luften är klarare, ett tag i alla fall, och man riktigt ser hur naturen får nya krafter efter ett rejält regnväder.









Av Mari-Louise - 27 juni 2007 17:58

Det här fina hjärtat fick jag på posten idag. Jag har hängt det på min gamla pigtittare.  Tyvärr lyckades jag inte ta nåt bra kort på hela pigtittaren, så att ni kan se hur fint det blev...får se om jag lyckas senare;)


Det är Stina, som har gjort det. Tack gumman!


Av Mari-Louise - 26 juni 2007 21:54

Nu kan vi inte klaga på att det är för torrt i naturen längre. Här har det kommit runt 40mm regn idag och det öser fortfarande ner.

Perfekt väder för att städa och röja inomhus. Jag håller på med garderobsrensning....skönt att rensa bort alla för små kläder, som bara hänger/ligger och ger mig dåligt samvete för att jag har gått upp i vikt. Nu får jag ju plats med nya i en storlek större;) 

Jag hade ingen regnbild på datorn, men en fin vattenbild i alla fall.

God natt med er, hoppas att ni får sova gott!

Av Mari-Louise - 26 juni 2007 14:05

Det är väl en smaksak, antar jag. Jag tycker att gammal och koppar, nickel, tenn och liknande är mycket vackrare oputsat och lite fläckigt än om det är glansigt och skinande. Vad tycker ni, borde jag putsa våra saker eller ska jag fortsätta att köra oputsat?


De här ljusstakarna har varit mina svärföräldrars och jag tycker att de är så vackra.



Den här kommer också från svärföräldrarna. Bilden blev inget vidare bra, men den får duga i alla fall;)

Av Mari-Louise - 25 juni 2007 21:04

...förstås, när jag fick se att det har varit över 100 besökare på min blogg idag. Är det nåt fel på räkneverket, eller???  Det är jättekul att så många tittar in och ni är varmt välkomna tillbaka.

Tusen tack alla snälla, goa, som skriver så fina kommentarer hos mig.

Massor med kramar till er allihop!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards