Alla inlägg den 15 juni 2007

Av Mari-Louise - 15 juni 2007 16:09

Nejlikan, som jag har planterat i kruset grävde jag ner i landet förra året och den har klarat sig bra i vinter.


Färgen är ju riktigt knalligt ceriserosa och jag tycker att den är så läcker.


Att mitt fina Höganäskrus har blivit "förvisat" till trädgården beror på att ena örat gick av när jag skulle flytta det. Det blev en väldigt vass kant, som jag skar sönder handleden på, men den blev hel igen med kirurgtape, handleden alltså;)  Min första tanke var att slänga kruset, så att ingen annan skulle skada sig på det, men jag nändes inte kasta det, så jag grävde ner det i landet istället och där har vi haft det i flera år nu.


Av Mari-Louise - 15 juni 2007 11:42

Vår äldsta hund, Roxie, har varit väldigt trött och hängig en tid nu. Hon har inte orkat följa med ut på promenader... bara velat gå kortare "kissesvängar".

Visst har vi trott att det berodde på värmen, men säker kan man ju aldrig va. Nu har det blivit svalare och då vill hon följa med ut igen *suck av lättnad* !


Den understa bilden är tagen uppe vid vattentornet, bara en liten bit från vårt hem. Det är en bit av Kelly, som syns i högerkanten;)

Nerför den här backen brukar ungarna åka pulka på vintern. Ett år orkade sonen och hans kompisar inte vänta på snön, så de tog fram sina pulkor och åkte på gräset istället. Det gick undan med en väldig fart!


Av Mari-Louise - 15 juni 2007 08:34

Blåbären börjar mogna...håller tummarna för att de inte ska torka upp, som de gjorde här förra året.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards