Alla inlägg under juni 2007

Av Mari-Louise - 25 juni 2007 15:26

...klippt gräset, kört med trimmern, rensat ogräs, sopat plattor och tömt papperskorgar i lekparken.


Det är en uppgift, som varje familj i de tre längorna närmast lekparken har att utföra. När man är klar hänger man över "anläggningsvårdarskylten" till nästa granne. Det är inte alltför betungande och eftersom vi är många, så  dröjer det ett bra tag innan det är vår tur igen.



Av Mari-Louise - 24 juni 2007 20:11

Vi har en sån fin schersminbuske på området där jag bor.



Jag har trott att schersmin och jasmin har varit samma växt, bara med olika stavning, men så är det ju inte alls. Här kan man läsa mer om det.

Av Mari-Louise - 23 juni 2007 21:00

I torsdags fick jag hem boken making vintagebags av Emma Brennan.


Det finns en hel del fina väskor i den. Här är några av dem.








Av Mari-Louise - 23 juni 2007 18:49

...hos oss i alla fall, annars kan jag tänka mig att det är en hel del firande idag också.

Vi fick gäster från Dalarna i onsdags kväll och i torsdags eftermiddag kom även Pia och Thindra. Framåt dan på torsdagen släppte äntligen migränen...jippie! 

Midsommaraftonskvällen firades i spöregn, så grillningen blev inställd och vi fixade maten inne i köket istället. Jättegott i alla fall;)

Idag har alla gästerna åkt hem och gubben, sonen, hundarna och jag är ensamma igen.

 


Av Mari-Louise - 21 juni 2007 12:20

...önskar jag alla bloggare och alla andra också, förresten.

Jag har haft migrän igen...inte riktigt bra än, så det blir ingen bloggrunda idag...hälsar till alla här istället.

Kram på er!

Av Mari-Louise - 18 juni 2007 17:19

...finns det gott om där vi bor. Flera av våra grannar har haft besök av dem i sina trädgårdar, där de små liven har mumsat på blommor och blad. Just det där med att få sina blommor uppätna är ju inte så kul förstås, men annars är det kul att ha dem så nära inpå knutarna, tycker jag.


Den här råbocken fotade gubben min häromdan.

Av Mari-Louise - 18 juni 2007 15:40

Jag glömde ta kort på min Clivia när den blommade förra gången, men nu har jag fått en chans till för det har kommit en ny blomma på den.


Jag har en Clivia till, som är av en riktigt gammal smalbladig sort, men den har inte blommat på flera år.

Av Mari-Louise - 17 juni 2007 22:06

...sover nu sonen gott i sin säng och hönsmamma kan slappna av igen.

Han har varit på festivalen för första gången och åkte dit redan i onsdags, tillsammans med 6 kompisar. De har sovit i husvagn och det känns ju mycket tryggare än tält, tycker jag.

Hans summering av de här dagarna är: -Det här är nog det roligaste och jobbigaste jag har varit med om.

Nu ska jag också gå och lägga mig. God natt och sov gott!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards