Direktlänk till inlägg 6 juli 2007

Fortsättning på gårdagens inlägg.

Av Mari-Louise - 6 juli 2007 08:39

Jag tackar er allihop för era kommentarer...jättebra att få lite tips från er.

Eftersom man inte riktigt kan se färgerna på bilderna så får jag väl skriva om dem istället;) Dörrarna är målade med antikvit färg, men bara tunt strukna två gånger för jag ville ha lite "lasyrkänsla". Runt dörrspeglarna har jag målat med antikgrön färg.

Det här är sofftyget i närbild...väldigt "smuttrigt", som min man skulle säga;)  Den gröna färgen på tyget är samma nyans, som på dörrarna. Visst skulle jag kunna tänka mig ett tyg, som går mer i grönt, men jag har inte lyckats hitta nåt , som passar.

Visst skulle spegelramen bli snyggare antikvit, så det blir nog att ta fram penseln igen;)

När det gäller tapeterna kanske jag kan "kladda" på lite antikvitt på dem med för att bryta det gröna lite;)

Vi får se hur det blir. Jag återkommer med bilder på förändringarna.

Kram på er och hoppas att ni får en bra dag!



 
 
Hjördis

Hjördis

6 juli 2007 09:13

Tittar in med en hälsning och en kram, ha en bra fredag // Hjördis

http://blogg.passagen.se/tussestina

 
Ingen bild

Elle

6 juli 2007 09:29

Jag tycker väldigt mycket om ´sofftyget!! ha en skön dag! Elle

 
Ingen bild

Filifjonkan

6 juli 2007 09:45

Å så härligt tyg tänker på fågelfjädrar som är ställda tätt tätt ungefär,,,,lite påfågelkänsla.Till färgerna du har så ser du att Filifjonkan har ett defekt färgséende. Det är så faktiskt vissa färger blir fel och jag vet det ju inte förrän jag får höra av någon annan färgernas rätta kulör så du får ha lite överséende med mina ögon tyckte det var grå färg det gör jag fortfarande. Fnissar alltså kan man säga att vi har lite olika syn på världen,,,mer fniss

 
Ingen bild

Millis

6 juli 2007 23:11

Kul att ni tycker om tyget Elle och Filifjonkan.
Det är ju också så att alla datorer inte visar färgerna på samma sätt, men visst är det bra att vi kan ha lite olika syn på världen Fjonkan;)
Kram på er alla tre!

 
Hannele

Hannele

7 juli 2007 15:20

De lite gröna väggarna är trivsamma.

http://hannelesparadis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards