Alla inlägg den 12 juli 2007

Av Mari-Louise - 12 juli 2007 14:00

Kanadagässen växer och blir mer och mer lika sina föräldrar. Min gubbe har ju fotat dem några gånger på hundpromenaderna.


Här ser man att sjön börjar bli igenvuxen. Den är alltid vackrast på vårarna.

Av Mari-Louise - 12 juli 2007 11:16

Jag har blivit utmanad av Gilla och ska ange 3 favoritsaker.


Den första var självklar. Det är min "skrållandocka", som heter Anette.

Hon är det sista jag fick av min älskade pappa. Han hade bett mamma att hon skulle köpa en sån docka till mig i julklapp. Det var julen -69 och han hann aldrig ge mig paketet själv, eftersom han dog den 19:e december.

Nu blev det lite sorgligt det här, men jag ville förklara varför hon är så betydelsefull för mig.


Den andra favoritsaken är också en minnessak, nämligen mina morföräldrars ekbuffé...undrar förresten om man kan kalla en möbel för sak, hmmm. Jag vet inte hur många gånger jag har haft funderingar på att måla den antikvit, så att den ska passa in bättre med resten av våra möbler, men jag kan bara inte, så den får förbli mörk.


 

Den tredje favoriten är min mobiltelefon, eftersom jag känner mig tryggare om jag har med mig den när jag är ute.


Utmaningen går vidare till Pia och Hundbiten, om ni vill förståss.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards