Alla inlägg under juli 2007

Av Mari-Louise - 23 juli 2007 14:59

Mina grabbar hade köpt ännu mer fint, när de var iväg en sväng med husvagnen.

Korgarna hade jag bett att de skulle köpa när de ändå var på IKea i Örebro.

Jag tänkte ha dem i  mitt  hobbyrum.


De här fina servetterna är köpta på Clas Ohlsons i Insjön.


Den här underbara skålen med änglar på kommer från DollarStore i Borlänge.


Ännu en skål från DollarStore, jättefin den också.


Man kan tro att jag har fyllt år, men jag har inte ens haft namnsdag;)

De är för söta mina älsklingar!

Av Mari-Louise - 22 juli 2007 21:32

...är jättegott tycker vi allihop i familjen...

...så det njöt vi av igår eftermiddag, när Dalaresenärerna kom hem.


Mina grabbar hade med sig en massa presenter till mig...alltid kul att få;)

Jag fick bland annat det här fina paketet,

som de hade köpt på Småglädjen i Insjön.


Paketet innehöll...

...den här härliga ängeln och...

...den här söta ljuslyktan.

Av Mari-Louise - 22 juli 2007 10:03

Den här har också fått sig en omgång med penseln;)...


...så nu ser den ut så här och så har jag hängt ett av Fröken Sidenskärs hjärtan på...ska byta ut ljusen mot beiga sen.

Av Mari-Louise - 21 juli 2007 11:32

...har det blivit de senaste dagarna. Jag har målat lite småsaker, bl.a blomkrukor...sen har jag sytt en ängel och gjort om en gammal dörrkrans.

Bild på dörrkransen kommer här:

Den gamla pilkransen hade blivit så svartprickig och ful, så jag målade den vit, lindade om lite spets, limmade fast vita tygrosor och hängde upp den på min knallblå dörr.


Här är en bild på en jättetrött Sunny.


Av Mari-Louise - 20 juli 2007 11:13

...blommar.

Färgen kommer inte riktigt fram på kortet, men den är ljust aprikos.


Imorgon kommer min man och vår son hem från semestern i Dalarna. Det ska bli härligt att få hem dem igen...har faktiskt saknat dem. Samtidigt tycker jag ju förståss att det är bra att de kan åka iväg en sväng en gång ibland, fastän jag inte mår tillräckligt bra för att följa med. Min svägerska, som bor i Dalarna följer med dem och ska bo hos oss i några dagar. Det är alltid roligt när hon kommer på besök.

Av Mari-Louise - 19 juli 2007 07:07

...i vår lilla trädgård.

Plocksalladen växer så det knakar (konstigt uttryck, förresten).


Hallonen börjar mogna...gott att blanda med blåbär;)


Tomaterna växer de också, men än så länge är det väldigt gröna, som synes.

Av Mari-Louise - 17 juli 2007 19:46

Jag har en hel del saker från Gabriel-Keramik...tycker mycket om deras produkter...kan verkligen rekommendera ett besök i deras fabriksbod i Timmernabben, om ni har vägarna förbi.

Här kommer bilder på några av mina "Gabrielsaker".


Den här kannan tycker jag jättemycket om. Vi fick den i bröllopspresent.


Ett tag samlade jag på hattar...har några kvar än. De här hänger ute på altanen nu.

Lysmasken har jag haft i många år. Den har plats för två värmeljus.


Några katter, som finns i bokhyllan.


Kameran är fortfarande i Dalarna, så det är mobilbilder den här gången också.

Av Mari-Louise - 16 juli 2007 13:27

När man är så glad åt att samla på sig saker, som jag är, är det viktigt att man rensar ur och röjer upp med jämna mellanrum...om man nu inte har obegränsat med utrymme förståss;)

Den här boken köpte jag för några år sedan:

Rensa i röran med feng shui av Karen Kingston. Jag tycker att den är riktigt bra...blir inspirerad att sätta igång att rensa bland mina saker, så fort jag har läst några sidor i den.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards