Alla inlägg under september 2007

Av Mari-Louise - 16 september 2007 10:15

Har ni varit inne på Annie's Attic och tittat på hennes gratismönster?

Varje mönster ligger bara ute i en dag.

Idag är det den här söta nallen.

Av Mari-Louise - 14 september 2007 15:41

Det är väldigt rörigt och stökigt hos oss nu. Jag håller ju på med hobbyrummet och samtidigt är det renovering av köksluckorna på gång.

Det står kartonger, säckar och saker överallt snart, tror jag. Vi möblerar om lite här och där. Så har vi bytt kyl och frys också. Vi rensar och röjer bland möbler, kläder, saker o.s.v En del har skänkts, annat har kastats och sonen har sålt en massa på Tradera.

Ni hör ju själva hur rörigt det låter, men jag tror och hoppas att det kommer att bli bra om  när det blir färdigt.

Mitt i alltihop håller jag på med min KBT-träning. Jag har fått i uppdrag av psykologen att plocka växter jag inte kan namnet på och sen försöka ta reda på vad de heter. Det kan låta lite underligt, men det är riktigt bra för mig faktiskt, eftersom jag koncentrerar mig på vad jag ser runt omkring mig, istället för att fokusera på mina tankar och rädsla för att få ångest.

Den här blomman plockade jag igår. Nån, som vet vad den heter?


Hoppas att ni får en trevlig helg mina vänner!



Av Mari-Louise - 13 september 2007 07:06

...var det flera stycken, som hade.

Visst är det ett tikskydd! Den här modellen fungerar bra på våra hundar, inget som skaver eller sitter åt och det brukar sitta bra på plats, troligtvis eftersom de har lite rondör runt magen;)


Hoppas att ni får en bra dag mina vänner!

Själv ska jag fortsätta att pyssla med hobbyrummet, men först ska jag ta en skogspromenad med hundarna.


Av Mari-Louise - 12 september 2007 09:26

Jag brukar va rätt så seg på morgonen, men idag satte jag mig faktiskt vid symaskinen redan vid 7!!!

Här är resultatet:

Ser ni vad det är för nåt?

Alla utom Piapuma får gissa, för hon vet redan vad det är;)


Hoppas att ni får en härlig dag alla!

 Här skiner solen idag, hoppas att den gör det på er också.


Uppdatering: Nu har jag fått lite förslag, två av er har rätt, men jag lägger inte ut några kommentarer än...vore kul, om fler gissade;)


Av Mari-Louise - 11 september 2007 19:42



Motiveringen på engelska: "The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who ?effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don?t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".



Fri översättning: "Schmooze Award är priset till bloggare som obesvärat väver sin väg in och ut i blogosfären, efterlämnande vänliga spår og leenden, och med glädje skapar de nya vänner på vägen. De inskränker inte sina besök till att bara gälla de rika och framgångsrika utan lägger också sin tid på att hälsa nya bloggare välkomna. Det är dom som drar varandra in i meningsfulla samtal och de vägrar att låta nöja sig med en simpel hälsning (goddag) - i hela processen lyckas dom att skapa en känsla av närhet och vänskap".


Den här fina utmärkelsen har jag fått av Ruth.

Tack så jättemycket min kära vän!


Sen är det meningen att jag ska skicka den vidare, men ni vet väl hurdan jag är  vid det här laget, så jag vill ge utmärkelsen till alla er mina goa bloggvänner.




Av Mari-Louise - 10 september 2007 10:17

...målning, som gäller. Jag ska äntligen få ett helt hobbyrum, istället för ett litet hörn, som jag har haft förut:-)

Jag har målat hyllorna, som jag har böcker pärmar m.m på, en gång  och nu är det dags för nästa omgång. Får se, om jag orkar börja med vitrinskåpet också, eller om det får vänta tills imorgon.

Av Mari-Louise - 8 september 2007 10:07

...speciell dag för oss idag.

Som jag har skrivit om förut, har min mamma sålt sitt hus och idag flyttar hon hit till samma lilla bruksort, som vi bor. Härligt!

Vi har inte bott i samma kommun sedan 1986, så det är några år sen.


Jag mår bättre idag, men fruktansvärt trött blir man förstås efter en sån "migränpärs" och huvudet och benen hänger inte med riktigt, som de ska än, men imorgon är jag säkert, som vanligt igen;)


Av Mari-Louise - 7 september 2007 08:19

Jag har ju skrivit, om att jag ska dra ner på datortiden rejält, men jag hade inte tänkt att det skulle bli på det här sättet...har haft migrän sen i tisdags kväll och värken släppte inte förrän i natt.

Tittar bara in en snabbis och vinkar till mina vänner, sen ska ögonen och huvudet få vila igen.

Hoppas att ni får en bra dag och kram på er!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards