Alla inlägg under januari 2008

Av Mari-Louise - 15 januari 2008 18:57

...utmärkelsen har jag fått av Helga



Tusen tack, än en gång Helga, you made my day...har känt mig lite låg ett tag nu och det värmer så gott med en sån omtanke.


Så här står det att man ska göra sen:

"Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times!"


UPPDATERING: Jag har även fått den här fina utmärkelsen av Filifjonkan och Jenn. Tusen tack till er också! 


10 x 3 är ju 30, eller hur?  Så då kan jag ju göra det jag helst vill (fast det hade jag säkert gjort ändå;)) dela med mig av den här "awarden" till alla goa bloggare, som finns i min länklista.

Det är ni värda allihop, för ni förgyller verkligen mina dagar.

Kram på er!

Av Mari-Louise - 13 januari 2008 18:37

...som jag var tvungen att prova med en gång ;)

Det blev en mössa för ovanlighetens skull *fniss*. Den här gången är det min man, som är mottagaren.

Tychus heter den och mönster finns här.

Jättekul att sticka och sååå enkelt mönster, bara räta maskor.


Här har det varit underbart väder idag, soligt och härligt!!!


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Av Mari-Louise - 11 januari 2008 18:29

...en liten snabbsväng för att önska alla mina vänner en riktigt trevlig helg.


Här är en kvällsbild på min röda amaryllis...färgen kommer inte riktigt fram...

får ta en ny i dagsljus. Jag har aldrig sett en så mörkt röd amaryllis förut...

tycker den är sååå vacker.

Av Mari-Louise - 10 januari 2008 19:37

Nu är jag färdig med pulsvärmarna och ett par av sockorna jag hade på beställning. Det andra sockparet tror jag att jag väntar med ett tag...

gillar inte alls att sticka med raggsocksgarn.



Sockorna är sonens, han som sitter i mitt knä ett par inlägg längre ner.

En hel del skillnad på fotstorlek då (troligen runt 19-20) och nu (43) ;)


Nu är det snart den 15:e och då är det dags att börja på tröjan!!!


Hoppas att ni har det bra mina vänner och tack för alla goa kommentarer!


Av Mari-Louise - 9 januari 2008 11:33

...glashänget jag fick i julklappsbytet på Hobby&Hantverksforum.


 Här är det...


...och så en närbild.


Det är Eva Wadenhed, som har gjort det.

 Här kommer några fler exempel på hennes glasfusing smycken:

Ett hänge till...


...en ring...


...och ett par örhängen.


Hon gör även jätteläckra smycken i gummi:


örhänge...


...och så en brosch.


Här kommer ett par till av hennes alster:


En stickad tröja...


 ...och en vävd sjal.


Som ni ser så är hon en riktig allkonstnär! Titta gärna in på hennes sida och njut och inspireras av allt det vackra.


Bilderna, utom de två översta, har jag lånat på Evas sida.

Av Mari-Louise - 7 januari 2008 14:26

...nostalgisk, när jag satt och tittade på gamla kort.

Det här kortet på mig och sonen är taget i Dala-Järna, sommaren 1990,

så nu vet ni hur Millis såg ut på den tiden;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Kram på er!


Av Mari-Louise - 5 januari 2008 12:07

Vår altan är helt inglasad, men idag hade en liten, söt fågel lyckats ta sig in. Den flög omkring och försökte ta sig ut igen. Stackarn var så rädd och stressad och flög rakt mot fönsterrutorna. När jag kom ut satt den först alldeles stilla i fönstret, sen började den flaxa runt igen. Jag tog försiktigt upp den i en liten handduk och lyfte ut den på fönsterblecket. Där satt den ett bra tag innan den flög iväg.


 Här är ett par bilder på vår lilla söta vän.


Vi tror att det kan va en gärdsmyg. Är det nån, som vet?


Av Mari-Louise - 4 januari 2008 19:54

Här är en bild på den färdiga julklappshalsduken...

...och så skrev jag ju att jag har stickat en blå också i samma mönster.


Här är den.


Sen är jag färdig med mössan jag hade på beställning.




Det blir en hel del TV-tittande nu när vi är hemma allihop och då har jag ju tid att sitta och sticka ;)


Hoppas att ni får en trevlig helg mina vänner!







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards