Direktlänk till inlägg 3 juli 2008

Igår var Kelly...

Av Mari-Louise - 3 juli 2008 21:58

...på den stora djurkliniken i Linköping. Eftersom det är en bit dit fick hon, husse och lillhusse åka redan vid 7 på morgonen för att hinna dit till klockan 9. Anledningen till att Kelly skulle dit var att de skulle ta prover på de två knölarna på bogen.

För att fördriva tiden gick mannen och sonen och tittade i affärer till klockan 3. Ni kan tänka er att de tyckte att det var jääättekul;)

Vid halv 4 var Kelly färdig för hemfärd. Vilken otrolig lättnad det var att få reda på att veterinären hade sett med en gång att knölarna var helt ofarliga!!!

Hem kom en väääldigt vinglig och trött tjej, som hade varit sövd för första

gången.



Den här bilden tog jag idag. Se så fina operationssåren är! Hoppas att

de fortsätter att läkas lika bra i fortsättningen också.


Igår blev det inte så mycket besök hos bloggagratisbloggarna, eftersom det inte gick att komma in på dem, men det gör det ju nu, så jag tar en liten sväng och hälsar på;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

 
 
Ruth

Ruth

3 juli 2008 23:56

Så synd om lilla Kelly som har fått sövas och opererats, tut i oturen är att såret sitter fram på bröstkorgen, där kan hon inte klia eller slikka sig och då slipper hon tratt omkring huvudet. Snart är alla dumma knölar ett minne blott och pälsen växer snart ut.
Pussa henne på nosen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

4 juli 2008 11:31

Vilken lättnad att få ett positivt besked!
Puss på det lena huvudet;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

4 juli 2008 12:01

Oj vilken tut att det inte var något farligt, och operationssåret ser ju himla fint ut. Stackars lilla Kelly....

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Stina

Stina

4 juli 2008 12:31

Vad skönt att få veta att det inte var något allvarligt med lilla vovven.
Man blir ju så ledsen när det blir något med dem ju.

Ha en bra dag gumman!
Kram Stina

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
trollpackan

trollpackan

4 juli 2008 17:12

Vad skönt att de var ofarliga! Och vad bra att hon har ett bra läkkött!
Alltid jobbigt när husdjuren är sjuka..
ha en trevlig kväll!

http://trollpackan

 
UnderCover

UnderCover

5 juli 2008 20:38

Så himla skönt att det var snälla knölar. Håller tummarna för att läkningen fortsätter på ett snabbt och bra sätt.

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

5 juli 2008 22:30

Pussa lilla tösen från mig. Tudor och Thindra hälsar med;)

 
Monica

Monica

6 juli 2008 10:23

Så skönt att Kellygumman mår bra!

http://gingerbeerblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards