Alla inlägg under oktober 2008

Av Mari-Louise - 20 oktober 2008 18:19

Igår hade vi jättehärligt väder.

Att det blåste en hel del syns väl på hundpälsarna;)


Här är en bild till från morgonpromenaden.


Gubben och jag var ute och gjorde lite fint på framsidan av huset...

sopade och planterade ljung och murgröna.


Samtidigt som jag slötittade lite på TV började jag på ett par benvärmare.

Tänk såna trodde jag aldrig att jag skulle ta på mig igen, men man kan ju ändra sig, eller hur?



Av Mari-Louise - 18 oktober 2008 14:12

...städdag här i radhusområdet. När vi började vid 9 i morse var det fortfarande ganska kallt och grått, men sedan blev det riktigt härligt väder med strålande sol.

 Nu ska jag göra en kycklinggryta, så att vi får lite gott i magen.

 Vad gör ni idag, mina vänner?

Hoppas att solen skiner på er också!


Av Mari-Louise - 16 oktober 2008 17:47

Idag kom gubben hem med Allers Julmagasin till mig.


 Jag hittade en hel del i den, som jag vill göra, bl.a en söt Tildaängel och ett set med sjal, mössa och pulsvärmare!


Förra året kände jag ingen julstämning och så lite pyntat som vi hade då har vi aldrig haft någon jul förut. Därför känns det så härligt att jag redan börjar känna mig i "julmood" ;) Jag har bläddrat i mina julböcker och bestämt mig för att sy lite söta tomtar i år...måste ju få användning för min fina symaskin;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!



Av Mari-Louise - 11 oktober 2008 15:29

...en snabbsväng för att önska mina vänner en riktigt trevlig helg. Själv har jag haft skallebank igår och idag med, så jag törs inte sitta vid datorn någon längre stund...vill ju inte ha migrän igen;)

Tack för de snälla kommentarerna om pulsvärmarna i förra inlägget.  Mönstret till dampulsisarna finns här.




Av Mari-Louise - 9 oktober 2008 17:51

...2 par pulsvärmare till.

Ett par i dammodell och ett par i herrmodell.

 De vackra rosorna har jag fått av min mamma. Hon har några riktigt gamla rosbuskar.


Jag håller även på att sticka en tröja, som jag har fått beställning på, men jag har inte riktigt kommit in i mönstret än, så det känns skönt att göra lite annat vid sidan av.


Annars är det städning och röjning, som står på schemat om dagarna. Jag rensar och rensar med jämna mellanrum och ändå blir jag aldrig färdig med allt, verkar det som.


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

Av Mari-Louise - 7 oktober 2008 21:04

Jag tycker att det är så kul att sticka baby/barnplagg. När min son var liten hade jag sån värk att jag inte kunde sticka åt honom. Det försöker jag ta igen nu;)

Här kommer bilder på kofta, mössa och en tröja, som jag nyligen har stickat åt två bröder.


Mönstret till det här setet hittade jag i Kreativ Stickning...


...och den här tröjan är en blandning mellan ett mönster från Allt om handarbete och lite egna idéer.

Jag har även mönster på en jättesöt babyklänning, så det blir nog en sån också så småningom;)


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 2 oktober 2008 17:11

De här två mössorna skickades till Irene i Norge igår.

Hon frågade inne på Hobbyboden i början av sommaren, om det var någon som var intresserad av att sticka/virka mössor till cancersjuka. Vilket enormt gensvar hon har fått. Hon har lovat att fotografera och räkna alla mössorna innan hon lämnar dem på sjukhuset.

Den här mössan heter Spiral Cap och mönstret finns i boken 101 Designer One-Skein Wonders. Jag har stickat den i Colorado bomullsgarn, köpt på Lidl. Den var så kul att sticka och inte tog det lång tid heller, så jag är snart färdig med en till i samma modell, men med annat garn.


Den här är stickad i Rubin, som är ett Superwahbehandlat Ullgarn. Mönstret är en blandning mellan "hemmasnickrat" och ett mönster, som jag har hittat på nätet nånstans.


Ha det så gott mina vänner och kram på er!

Av Mari-Louise - 1 oktober 2008 18:11

...migrän igen, så jag har varit ifrån datorn i några dagar. Nu har jag suttit vid skärmen i en halvtimma ungefär och surfat runt lite, men nu känner jag att det är dags att stänga av, om inte "skallebanket" ska komma tillbaka igen.

Imorgon hoppas jag att jag kan sitta längre vid datorn, så att jag kan svara på kommentarer och hälsa på i bloggarna.

Ha det så gott och kram på er mina vänner!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards