Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Det har blivit...

Av Mari-Louise - 9 oktober 2008 17:51

...2 par pulsvärmare till.

Ett par i dammodell och ett par i herrmodell.

 De vackra rosorna har jag fått av min mamma. Hon har några riktigt gamla rosbuskar.


Jag håller även på att sticka en tröja, som jag har fått beställning på, men jag har inte riktigt kommit in i mönstret än, så det känns skönt att göra lite annat vid sidan av.


Annars är det städning och röjning, som står på schemat om dagarna. Jag rensar och rensar med jämna mellanrum och ändå blir jag aldrig färdig med allt, verkar det som.


Hoppas att ni har det bra mina vänner!

 
 
Filifjonkan gillar

Filifjonkan gillar

9 oktober 2008 18:13

Hej Millis. Ja pulsvärmare är å skönt när man är lite frusen använder mina mycket. Har fått min grannfru att sticka sig ett par med hon ville inte först men nu så stickar hon till halva byn tror jag ...:)

http://filifjonkan-se

 
Cina

Cina

9 oktober 2008 18:42

Ser att du har full fart på dina stickor...=)
Pulsvärmare det är skönt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

9 oktober 2008 21:08

Så fina pulsvärmare du har stickat, vilket mönster på dam-varianten. Är det tumme på dom också, eller slutar dom vid tummen ? Så vackra rosor som lyser upp bilden så vackert. Du är så himla kreativ vännen !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

10 oktober 2008 11:01

De pulsvarmerene var lekre,damemodellen var virkelig flott.Bildet ble helt topp med de vakre rosene..kreativ og dyktig er du:O)
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
Ingen bild

Gilla

10 oktober 2008 15:37

Dom är snart mina!! Tack Millis för din kreativitet.

 
Ingen bild

Yen

13 oktober 2008 01:23

Hejsan!
Hittade din blogg då jag sökte efter mönster och inspiration till pulsvärmare. Du har jättefina. Tänkte fråga dig om råd. Hoppas du inte ta illa upp. Tänkte göra ett par nu. Till en kille. Men vet inte riktig hur många maskar jag ska lägga upp. Har köpt sticka och garn nr 4. Kan du ge mig lite tips.

tack på förhand
Yen

 
Ingen bild

Millis

16 oktober 2008 18:02

Tack för berömmet!
Yen: Det har ju gått några dagar sedan du frågade, så du kanske redan har hittat något mönster och satt igång med dina pulsisar. Annars kan du maila mig, adressen står i presentationen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards