Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Jag har ju skrivit förut om...

Av Mari-Louise - 14 januari 2009 18:24

...att jag har påbörjat en ny KBT-träning. Ibland känns det väldigt spännande och det händer mycket, andra gånger är det sk*tjobbigt och det går bakåt igen. Det är bara att kämpa vidare och acceptera att det är så livet är ;)

Jag har slutat med en hel del säkerhetsbeteenden, vissa av dem har jag haft i flera år, så det känns jätteskönt att slippa dem. Svårt att förklara, men vad jag menar med säkerhetsbeteenden är sådana saker jag gör för  att till varje pris undvika att få en panikattack. Det som känns så bra med att slippa de här "sakerna" är att jag kan slappna av mer och våga släppa kontrollen, åtminstone ibland.

I och med att jag nu rör på mig mer medvetet och att jag faktiskt vågar vara hungrig så har jag gått ner 5 kilo. Nu kan jag ha flera par

byxor, som jag inte har fått upp över rumpan på flera år :) 9 kilo till, sedan är jag nere i min idealvikt!!!


Hoppas att ni har det bra mina vänner och kram på er!

 
 
Cina

Cina

16 januari 2009 09:53

Jadu KBT är ju jobbigt som tusan det tycker jag! Så jag vet vad du går igenom just nu!
Och det är ju bra att du kommit så här långt. Jag står på samma ställe o trampar tycker jag!.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Tussegumman

Tussegumman

16 januari 2009 22:07

Önskar dig en fin helg! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

 
Naom

Naom

18 januari 2009 22:51

Tittar in o hälsar. Önskar jag vore en pysslare ! Kan bara inte komma på vad jag ska pyssla med ;)
Kram N

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

 
helga

helga

20 januari 2009 08:49

Det låter som att det går bra för dig!! Bra jobbat!

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards