Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Promenad

Av Mari-Louise - 29 januari 2009 21:58

HildeGV la in en uppmaning på Hobbyboden att de, som ville skulle ta en promenad och fotografera och skriva om den i bloggen. Jag går ju med hundarna flera gånger om  dagen och igår var vi på en skogspromenad i väldigt raskt tempo. De fick upp spår på något mycket intressant och eftersom jag inte ville släppa dem då, hade jag bara att hänga med i deras tempo.

Det är inte lätt att fotografera när man har kopplen till två ivriga Settrar i

den ena handen och kameran i den andra.

Bilderna blev både sneda och oskarpa, men här är i alla fall några stycken, som blev nåt så när skapliga. Som ni ser har vi inte ett dugg snö. Det är blött och "joxigt" ute.


Här är enda kortet på fröknarna bus där de var något så när stilla!




 

Ni, som känner mig vet ju att jag är fascinerad av både mossa och stubbar, så när hundarna hade kisspauser passade jag på att titta på sånt.


Det här inlägget skulle jag givetvis ha skrivit igår, om jag skulle ha följt hela uppmaningen, men bättre sent än aldrig, eller.....


 
 
Ruth

Ruth

29 januari 2009 22:32

Så härlig foton, ser ut som våren. Skulle nästan kunna se en vitsippa under mossan och en myra vandra om kring med ett barr för att bättra på sitt boende. Tack för dessa bilder !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
helga

helga

30 januari 2009 09:44

Det där ser ut som en härlig runda!!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

30 januari 2009 11:11

Härliga bilder.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

http://essemia.blogspot.com

 
Cina

Cina

30 januari 2009 12:47

Tack för att du delar med dig av dina fina bilder. Mossa är fin och det nästan rör på sig när man står o tittar på det!
Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Jenn

Jenn

31 januari 2009 16:29

Oj,var ikke mye snø hos dere nei..da skulle du vært her.Her har vi så det holder:=))
Jeg flyttet nok på riktig sted i Sverige,takler dårlig lite snø på vinteren..og uten snø..tørs ikke tenke tanken:p
Ha en fin helg Millis.
Klem.

http://skriverier.jenn-k.com

 
tussegumman

tussegumman

1 februari 2009 11:53

Härlig bild! Önskar dig en fortsatt fin helg min vän/Kramar Tussegumman

http://tussegumman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards