Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Julimössan

Av Mari-Louise - 19 juli 2009 20:08

Det här är julimössan i Luealongen på Hobbyboden. Den är stickad i Karusell från Marks & Kattens.


Mönstret finns här.


Såna här vackra rosor har min mamma massor av i sin trädgård!


Igår åskade det, som sagt, riktigt rejält här. När den värsta knallen

kom satt vi ute på altanen...snacka om att vi fick bråttom in när det blixtrade och small på samma gång!!!

Idag har det regnat nästan hela dagen, men ingen åska i alla fall!


Ha det så gott mina vänner och kram på er!

 
 
Ruth

Ruth

20 juli 2009 09:06

Vilken gullig mössa att sätta på huvudet när kylan kommer, du har så mycket stickat så du kan ha nytt varje dag. Så vackra rosor, älskar denna färgen, vill ha, vill ha....
Vi har varit förskonade från åska, är så himla glad för det, avskyr detta radarpar Tor & Odin, vill inte ha deras besök.
En stor kram till dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

20 juli 2009 10:58

Hej Millis. Ännu en mössa stickar du dem på beställning och säljer med tro?Den är med fin läckert mönster duktig är du med stickorna. Rosorna är ju så ljuvliga man vill stoppa ner näsan i dem oc liksom andas in dem men det kan vara vanskligt om man är allergisk lagd, Ja vad det har åskat den skrämmer slag på en numera I år har vi haft otrolig mycket åska verkar bli mer och mer av den sorten också. Ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

20 juli 2009 22:23

Gullig mössan var!
Ingen åska här idag bara en liten regnskur imorse sedan sol men det har blåsit som attan!
Kanonfina rosor!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenn

21 juli 2009 14:04

Nydelig lue Millis,den var virkelig lekker...Rosene var skjønne,sånne vil jeg ha og:))))
Ha en fin dag.
Klem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards