Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

Det växer...

Av Mari-Louise - 19 juli 2007 07:07

...i vår lilla trädgård.

Plocksalladen växer så det knakar (konstigt uttryck, förresten).


Hallonen börjar mogna...gott att blanda med blåbär;)


Tomaterna växer de också, men än så länge är det väldigt gröna, som synes.

 
 
skogsfrun

skogsfrun

19 juli 2007 07:53

Knakar...ett förstärkande uttryck men vem vet, kanske det låter av växtkraft? Den salladen ser mumsig ut! nästa år ska bestämt skogsfrun ha en matnyttig odlingslåda.

http://barasaras

 
Ruth

Ruth

19 juli 2007 09:36

Så härligt att skörda egna grönsaker. Har inte satt ett smack i år. Det blir bara till att slänga så mycket för oss när vi bara är 2 i hushållet (numera.) Grönsakshandlaren skall ju leva och må han också :-) Plocksallad är bra, för man behöver inte ta upp hela tuvan utan plockar bara det man behöver just då, därav namnet. Du får mycket att njuta av framöver av egen skörd. Min man har plockat en del röda vinbär och kokat gelé, det är gott till kött, sådant gillar han att hålla på med.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

19 juli 2007 17:35

Den där salladsbilden får t.o.m mig att bli sugen;) Fliffig o härlig.

 
Erika

Erika

19 juli 2007 18:49

Denna sallad ser verkligen god ut. Fri från allt vad besprutning heter. Det riktigt lyser om den "kom och ät mig"! :)

http://ericha.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

19 juli 2007 18:52

Hallon som är så gott. Minns hemma hos Mormor och Morfar när hon och jag plockade hallon i deras trädgård. Buskarna var högre, mot vad jag var lång till. Där inne gick vi mormor och jag och plockade hallon till en tårta. Vilka minnen!

http://ericha.bloggagratis.se

 
stina

stina

19 juli 2007 21:44

Men du, vilka härliga bilder. Kram

http://hemmapalandet.blogspot.com

 
UnderCover

UnderCover

19 juli 2007 22:32

Att gå ut i det egna landet och plocka in alldeles färksa grönsaker - det är livskalité *nickar*
Solmogna tomater är så GOTT!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

20 juli 2007 07:21

Vilka härliga bilder, här blir det bara frukt och bär, tomaterna ser lite olyckliga ut efter allt regn..

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
elzsste

elzsste

20 juli 2007 09:41

Jisses vilken sallad! Ser verkligen frisk och fin ut. Och hallonen. Vi har också hallon, men dom har inte kommit till sin rätt ännu, fast där finns bär.
Har inte ni mördarsniglar där ni bor? Här finns det gott om dom och jag klipper itu hur många som helst på kvällarna.
Ha en trevlig helg.
Kram Elzie

http://essemia.webblogg.se

 
Signe

Signe

20 juli 2007 10:08

åh va gott allt ser ut! :)

http://designe.blogg.se

 
Hulda

Hulda

20 juli 2007 10:24

Hei, og takk for hilsen på bloggen min i dag. :) de tomatene dine kommer til å bli veldig gode. er så godt med ferske tomater fra drivhuset.

http://huldals.blogspot.com

 
Ingen bild

Filifjonkan sniffar

20 juli 2007 12:07

Känner doften av solvarma omogna tomater härligt när det växer så bra och regnet i år har ju verkligen spätt på växandet rena djungeln råder ju

 
Ingen bild

Millis

23 juli 2007 12:25

Skogsfrun: Kanske är det så att det verkligen knakar, vem vet?
Ruth: Visst är det bra med plocksallad. Det är bara att plocka in så mycket man behöver just då.
PiaPuma: Det är bara att sätta tänderna i salladen när du kommer hit nästa gång;)
Erika: Visst är det härligt med obesprutat! Hallontårta...underbart gott!
Stina: Tack!
UnderCover: Visst är det livskvalité, verkligen!
Hannele: Tack! Vi får hoppas att tomaterna får tillräckligt med sol för att mogna.
Elzsste: Som tur är har vi inga mördarsniglar här, hoppas verkligen att de fortsätter att lysa med sin frånvaro.
Signe: Det är det också, jättegott;)
Hulda: Kul att du också tittade in.
Filifjonkan: Ja, nu kan vi inte klaga på torka längre;)
Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards