Direktlänk till inlägg 2 september 2007

Det är inte alltid det blir...

Av Mari-Louise - 2 september 2007 12:54

...som man har tänkt sig.

När jag började blogga var det mycket för att jag ville ha nånstans där jag kunde va mig själv utan att alla visste om att jag var sjuk och bedömde mig efter detta. Jag behövde hitta den Millis jag är utan panikångestens vassa klor, som begränsar mitt liv så.

Det har varit otroligt befriande och jag har fått många underbara bloggvänner under resans gång.

Nu har jag ju lagt korten på bordet och det känns bra faktiskt. Jag är den jag är och jag har kommit fram till att jag inte behöver skämmas för det.

Jag tackar än en gång för alla snälla, goa och upplyftande kommentarer, som ni ger. De värmer så gott och de peppar mig att fortsätta kämpa med träningen, som är sk*tjobbig stundtals.

Massor med kramar till er allihop!

 
 
Ruth

Ruth

2 september 2007 14:02

Men vännen då, varför skämmas över att man är sjuk ? Alla sjukdommar är plågsamt för den drabbade och man kan inte hjälpa att man är i den situationen man befinner sig i. Har man vänner som man kan anförtro sig till och förstår så är det alltid en hjälp i nöden. Du har fått många vänner via nätet som stöttar dig, tillsammans så kan vi ge dig en gnutta styrka på vägen tillbaka så du mår bättre. En styrkekram skickar jag dig i dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
~Eva~

~Eva~

2 september 2007 17:04

Tror att jag kan förstå det där, men jag är kanske mer tvärsom...att jag vill poängtera att jag inte alls är så full av glad ork som jag kan framstå som i mitt skrivande...har en slags avstånd, vill ha det så...*funderar*

Visst är det så, att när man skriver så märks det inte lika tydligt hur man mår egentligen...på gott och ont.
Ifall man mår dåligt, så kan man precis som du säjer, få fram sitt *friska* jag i skrivandet, den man egentligen är, om inte allting annat också var.

Jag är förkyld och lite övertrött nu, så jag vet inte hur jag ordvimsar till det, men du förstår nog.

DU är den DU är, jag är den jag är, och där möts vi :-)

KRAMEN från Eva

http://evasordochbilder.blogspot.com

 
helga

helga

2 september 2007 17:07

Självklart ska man vara den man är även här på bloggen. Jag stöttar dig till 100%. Stor bamsekram!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

2 september 2007 18:38

Millis varken du eller jag är sämre människor för att du har denna panikångest.
Vi får stötta varandra. Och jag vet att vi har många fina vänner här på bloggen som kommer och stötta oss. Så skönt att det finns människor som bryr sig!

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pia Puma

2 september 2007 20:21

Puss o kram min elaka styvmor;) hi hi

 
UnderCover

UnderCover

2 september 2007 21:42

Klart det inte är nå't att skämmas för!
Kom ihåg: Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!//Nalle Puh :o)

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
tussegumman

tussegumman

2 september 2007 22:31

Hoppas du har haft en fin dag! Panikångest är en av de vanligaste folksjukdomar vi har idag! Jag har själv haft det, och äter fortfarande Medicin mot det. Ett symtom på att vi lever i en stressad värld! Ha det gott min vän du är inte ensam/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

3 september 2007 08:15

Vad skönt att du upplever bloggandet som en hjälp på vägen.....sen vill jag meddela ...att jag har ALDRIG upplevt dig som gnällig eller jobbig....snarare TVÄRTOM!!! Alltid lugn, vänlig och har alltid rara kommentarer till hands....du får ABSOLUT inte tänka så Millis!!! Att du är "jobbig".....fy på dig!!!...:=)
Ang dina rader inne hos mitt...att du dragit ner på datortiden...det tycker jag låter sunt. Har själv insett att jag inte kan fortsätta att tillbringa hela förmiddarna framför datorn.....inte om det ska bli något uträttat i Linneskåpet!! En stor kram till dig nu Millis och ta väl vara på dig!!!!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
tabergstösen

tabergstösen

4 september 2007 18:37

Jag ville bara ge dig en Jättebamsestor kram!

http://tabergstosen.blogspot.com

 
Ingen bild

Millis

4 september 2007 18:53

Ruth: Visst har jag fått många fina, goa vänner via nätet och jag har även min underbara familj och vänner IRL, som stöttar mig. Tack för styrkekramen!
Eva: Du beskriver det så bra!
Helga: Tack för det!
Cina: Inte är vi sämre för det, det tycker inte jag heller.
Pia: Puss och kram tillbaka din buse.

 
Ingen bild

Millis

4 september 2007 18:59

UnderCover: Nalle Puh, han är klok han och det är du också!
Tussegumman: Tyvärr blir det ju allt vanligare med panikångest, eller kanske det är så att fler vågar prata om att de har det. Ha det gott, du också!
Clara: Vad kul att du upplever mig sån... stämmer bra in på hurdan jag är, tror jag i alla fall;) Visst är det bra att dra ner på datortiden.
Tabergstösen: Tack så mycket!

Kram på er allihop!

 
elaina

elaina

4 september 2007 23:35

Inte är Du en gnällis, Millis!
Keep up the good spirit...
=0PS:Go´natt-kram!

http://elaina.bloggagratis.se

 
Alma

Alma

7 september 2007 12:31

Visst är det härligt befriande att få skriva av sig! Gnälla bör man annars dör man!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

8 september 2007 18:42

Elaina: Tack för det!
ALma: Ja, det är verkligen befriande!

Kram på er!

 
Filifjonkan säger glatt

Filifjonkan säger glatt

11 september 2007 23:07

men Millis Millis..inte behöver du be om ursäkt för något alls du är en jätterar och trevlig person som kan visa känslor och trösta eller vara lite arg...det är härligt att kunna vara sig själv det håller jag med dig om.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards