Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

Kan det va en gärdsmyg?

Av Mari-Louise - 5 januari 2008 12:07

Vår altan är helt inglasad, men idag hade en liten, söt fågel lyckats ta sig in. Den flög omkring och försökte ta sig ut igen. Stackarn var så rädd och stressad och flög rakt mot fönsterrutorna. När jag kom ut satt den först alldeles stilla i fönstret, sen började den flaxa runt igen. Jag tog försiktigt upp den i en liten handduk och lyfte ut den på fönsterblecket. Där satt den ett bra tag innan den flög iväg.


 Här är ett par bilder på vår lilla söta vän.


Vi tror att det kan va en gärdsmyg. Är det nån, som vet?


 
 
trollpackan

trollpackan

5 januari 2008 13:08

Nej, vet inte...
Vi har haft många fåglar på altan hela sommaren och hösten...koltrastar. Hade ett bo här i trädgården, så alla ungarna var nog in här i omgångar. Hmm...sket ner dynor ...
Ha det bra idag!
kram

http://trollpackan

 
Elzie

Elzie

5 januari 2008 16:47

Är så dålig på fåglar så tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Fin var den i alla fall. Må tro den tyckte det var skönt att komma ut i det fria igen.
Hoppas ni har en bra helg.
Kram Elzie

http://essemia.webblogg.se

 
skogsfrun

skogsfrun

5 januari 2008 16:50

Av min fågelbok att döma är likheten med Gärdsmyg slående, en sån söt liten fågel!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pia puma

5 januari 2008 17:21

Googlade och det ser mycket väl ut som en sån.

 
UnderCover

UnderCover

5 januari 2008 18:30

Gjorde som Pia Puma och kom fram till samma resultat...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Filifjonka tror

Filifjonka tror

5 januari 2008 18:42

Men en sån liten sötnos..den liknar väldigt en gärdsmyg men nu denna tid? Stackars lilla pippin då kallt och jäkligt ute med ju. Brukar ha en sådan familj i min stenmur bland vinbärsbuskana ....om sommaren aldrig om vintern men klimatet har ju fått spunk nu så!

http://filifjonkan-se

 
Erika

Erika

6 januari 2008 11:25

Det lilla hjärtat slog nog dubbelslag av rädsla. Men ändå tror jag att fåglar/djur förstår när dom räddas till friheten igen.
Så söt den är, där den sitter ihopkurad på handduken.

Önskar dig en bra Söndag!

http://crystalwinter.blogspot.com

 
Cina

Cina

6 januari 2008 21:40

Ja jag tror att det är en gärdsmyg av min fågelbok att bedömma. Stackarn så rädd han var. Men skönt att han inte gjort sig illa.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Millis

10 januari 2008 20:14

Då bestämmer vi att det är en gärdsmyg;)
Visst är den söt!

Kram på er allihop!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards