Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Pulsvärmare

Av Mari-Louise - 12 augusti 2008 06:16

Jag har varit dålig på att sticka pulsvärmare...är ju med på Pulsvärmaralongen på Hobbyboden och ska sticka/virka ett

par varje månad...men nu har jag kommit igång igen :)

Här kommer bilder på mina bidrag för maj - augusti.


Det här är maj månads pulsvärmare, som jag stickade till min moster Maj!

Mönstret finns här.


Juni. Mitt första försök att sticka skuggstickning. Väldigt "knalliga" färger, men de får duga;)  Mönstret finns här.


Juli. Mönstret finns här. Jag brydde mig inte om att  sy på några

knappar...tycker att de blev fina utan pynt.


Augusti månads pulsvärmare, utan sidenband. Mönstret finns här.


Hoppas att ni får en fin dag mina vänner!

 
 
Ruth

Ruth

12 augusti 2008 13:27

Oaooo, så många fina pulsvärmare, tror dom 2 nedersta blev mina favoriter, men dom är toppen alla. Den med skuggstickning (vad det nu är :-) ser varma ut, säkert sköna när hösten gör sitt intåg. Fina arbeten !
Kram Ruth

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Elzie

Elzie

12 augusti 2008 16:46

Vad du har varit flitig. Mönstret till de spetsmönstrade skulle jag gärna vilja ha. Var får du tag i dem alla?
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

http://essemia.blogspot.com

 
Cina

Cina

12 augusti 2008 21:35

Oj så flitig du vart!!!
Alla var fina men mina två favvisar vart de 2 sista precis som Ruth!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

15 augusti 2008 11:32

Hej Millis!
Jag tittat bara in och ger dig en kram och ber om ursäkt för att jag inte har hälsat på dig på så länge, jag har sett att du hälsat på mig ibland. Det har varit lite jobbigt för mig på olika sätt så jag har fått använda mina krafter till det som har varit mest angeläget. Jag kommer nog tillbaka så småningom och skriver på min Slöjdbit, men just nu skriver jag på Jordbiten istället för det är viktigare just nu.
Ha det så bra!
Kram Yvonne

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

17 augusti 2008 18:29

Hej!Nu är det längesedan jag var in till dig och hälsade på,har ju varit hos min far i Värmland hela sommaren.

Så snygga pulsvärmare du stickat,du är sååå duktig!jag gillar dom två som är på dom två nedersta bilderna,särskilt dom med glesa maskor,jättesnygga!Ha en skön Söndagkväll!

Kram Maria

 
Yvonne

Yvonne

19 augusti 2008 07:55

Oj vad du är duktig tycker jag! De gröna längst ner är ju bara för underbara!
Ta detta med blogg när du hinner, folk får finna sig i att man har annat!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
Sigrinn

Sigrinn

8 november 2008 11:59

De rödgröna var ju grymt snygga!!

http://ingur.com/sigrinn/wordpress

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mari-Louise - 27 januari 2010 21:06


...sticklusten igen    Hittills har det, förutom gubbens "gipssocka", blivit ett par mössor och en "halsvärmare".      Den här har jag stickat till en svägerska....      ...den heter Star Crossed Slouchy Beret och jag har stickat den ...

Av Mari-Louise - 16 januari 2010 14:26


...gubbens operation, tack och lov...hoppas att det läker som det ska också.      Han beställde en socka att ha över gipset, så jag stickade den här åt honom, utan att ha en aning om hur stort gips han skulle få. Som tur är passar den bra:-) ...

Av Mari-Louise - 13 januari 2010 22:57


...med hobbyer (heter det så?) förut, eftersom jag har skaffat mig en till    Jag har länge funderat på att försöka göra kort och Piapuma var så snäll att hon kom och hade en liten snabbkurs med mig i mitten av december.    Det här är det fö...

Av Mari-Louise - 9 januari 2010 18:48


...men jag är i alla fall på bättringsvägen    Håll tummarna för att gubben min slipper förkylning nu. Han ska nämligen opereras nästa vecka och det vore ju synd om det blir inställt.    Här kommer ett litet minne från sommaren...tycker att ...

Av Mari-Louise - 7 januari 2010 23:37

Jag har faktiskt klarat mig riktigt bra från förkylningar länge, men nu är det dags igen  ...hostar, nyser, fryser, svettas om vartannat och tycker allmänt synd om mig  själv Nu ska jag ta mig en kopp  och sen ska jag försöka sova lite. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards